Skip to main content

Widgetar för appen VRM

3. Vanliga frågor (FAQ)

I detta avsnitt:

F: Vad är uppdateringsfrekvensen för widgetarna?

S: För iOS beror detta på olika faktorer som Apple ensamt är ansvarigt för och som Victron inte har något inflytande över. iOS-enheten lär sig användarens beteende via sin AI och uppdaterar widgetens innehåll utifrån detta. Du kan dock tvinga fram en uppdatering genom att trycka på widgeten, vilket öppnar appen VRM. När du stänger appen igen uppdateras innehållet på widgeten.

På Android har varje widget en uppdateringsknapp i det övre högra hörnet som du kan använda för att tvinga fram uppdatering. Annars kommer den att uppdateras omkring var 30:e minut.

F: Stöder widgetarna mörkt läge?

Ja.

F: Kan jag installera appen VRM och widgetarna på en PC eller Mac?

Observera att detta inte stöds, men det har bekräftats att det går att installera på ett system med macOS med Apples M1-processor och att den sedan är synlig i Meddelandecenter. För PC och Mac med Intel-processorer måste du använda en emulator.

F: Jag ser ingen installation att lägga till, varför?

Du måste först lägga till en installation till ditt konto i VRM Portal. Följ stegen som beskrivs iKomma igång med VRM.

F: Jag ändrade namnet på installationen. Varför visar widgeten fortfarande det gamla namnet?

Beroende på system kan det ta upp till 24 timmar innan det nya namnet visas i widgeten.

F: Hur tar jag bort en widget?

Tryck på och håll ned den widget som du vill radera. En meny visas, välj då Radera widget.

F: Varför stämmer inte de stegvisa installationsinstruktionerna med min Android-enhet?

Tillverkare av Android-enheter använder olika implementeringar av Androids operativsystem, vilket också resulterar i skillnader i användargränssnittet.

F: Jag ser inte alla widgetar på min iOS-enhet. Hur kan jag åtgärda detta?

Detta är ett känt problem och Victron arbetar med det.

En tillfällig lösning är att ta bort/radera appen från din iOS-enhet och installera om appen. Detta kommer att visa alla widgetar igen.