Support

Teknisk support

För teknisk assistans, följ stegen nedan för att snabbt identifiera problemet. Kontakta gärna återförsäljaren du köpte produkten av, de hjälper dig gärna och de är utrustade med den bästa kunskapen och är ansvariga för att bistå dig.
01

Se produktmanualen

Produktmanualerna innehåller felsöknings- och installationsinstruktioner, felkoder, funktioner, specifikationer och begränsningar.
Välj en produkt i rullgardinsmenyn ovan för att söka efter manualer för din produkt
02

Utför en systemkontroll och kontrollera resurser

En Victron Energy-produkt utgör alltid en del av ett större system. Utför en systemkontroll för att identifiera problemet och kika på våra användbara resurser för att hitta en lösning.
Våra produktmanualer tillhandahåller kritisk information för en säker och pålitlig användning av din utrustning från Victron och det är viktigt att du läser den före installationen, eller att du kontaktar någon för ytterligare stöd. Utför en systemkontroll för att identifiera problemet, innan du kontaktar supporten, för att skynda på hanteringen av ditt fall, eftersom återförsäljaren behöver den informationen för att kunna ge dig rätt stöd.
Person takes of the bottom plate of a Multiplus-II GX product
Kom ihåg att en Victron Energy-produkt alltid utgör en del av ett större system.

Ha följande i åtanke när du utför en systemkontroll:

  • Är batterierna gamla, trasiga eller urladdade?
  • Finns det några trasiga eller lösa säkringar, kablar eller frånskiljare?
  • Är AC-belastningen för hög eller finns det en kortslutning?
  • Är nätet eller generatorn i dåligt skick?
  • Är generatorinställningarna korrekta?
  • Passar systemet till produkten?
  • Är systemet korrekt konfigurerat?

Läs Victrons referensguide Wiring unlimited och säkerställ att systemets elektriska kopplingar är lämpliga.

Kunskapsbasen

Se vanliga frågor för varje produkt

Sök i den gemensamma kunskapsbasen
Skanna genom populära forumfrågor, sök i kunskapsbasen eller fråga expertgruppen.
Sök i kunskapsbasen
Victron-proffs som står bredvid en bil med Victron-utrustning

Kontakta din lokala återförsäljare

Kontakta återförsäljaren du köpte produkten från (även när du har köpt den från en webbutik såsom Amazon eller Ebay). Alla våra återförsäljare är utbildade och ansvarar för att hjälpa dig med både produkt- och teknisk support. Garantianspråk kan även hanteras genom dem. Kontakta din återförsäljare eller skapa en begäran om support. Baserat på produktens serienummer kommer du då automatiskt i kontakt med rätt återförsäljare.
Contact your local dealer Create a support request to your dealer Not sure who to contact

Victron Professional

Det finns onlinekurser tillgängliga om du vill få mer djupgående utbildning om våra produkter och lösningar. Utbildningen inkluderar videor, referensmaterial och prov för att testa din kunskap. Den som klarar provet belönas med ett intyg. För onlineutbildning krävs ett kostnadsfritt Victron Professional-konto.
Register for free Log in
Victron-proffs som står bredvid en bil med Victron-utrustning